PDA

View Full Version : Ute og luftet 450 i dag, med litt klipping av plommetret!

stiakal
05-20-2009, 03:17 PM
Skulle bare ut å teste noen nye cf blader i hagen i dag, har en ganske stor hage, men nederst står det et plommetre!. Pleier og fly ned til det for så og vende tilbake til der jeg pleier og stå. ca en 30m. Det hadde så smått blitt skummring og mørkt. så jeg landet det jeg trodde var en 2-3 meter mellom meg og det jævla plommetret. Da jeg lettet, gikk det rett opp i greinene som henger ut så blad og kvister flakset rundt!:arggg:
en feil av denne typen er det lenge siden jeg har gjort!:oops:

pleier heller ikke og fly så mye i hagen heller, da jeg har et stort felt ikke så langt unna der jeg bor. Men jeg skulle jo bare teste litt.

Status: 2 stk helt nye cf blader!
Og main gear, som det gikk et par tenner på.

Og kona da som lurte på hva som hadde skjedd med det fine treet hennes( som er litt ribba på den ene siden) Ikke vet jeg svarte jeg med et litt lurt smil :o

Hvorfor jeg skriver dette: fordi ingen andre gidder og høre på meg når jeg jatter om helikopterene mine, og fordi det ikke er så mange som skriver i denne delen av forumet

Så, har du andre historier så hvorfor ikke dele med oss andre.

latte
05-21-2009, 05:02 AM
Jeg tok et par helt nye carbonblader selv, heldigvis av den billige typen. Var på stedet jeg pleier å fly, og skulle bytte batteripakke. Jeg bærte det bort til bilen, hvor jeg klarer å komme borti throttle i det jeg legger fra meg radioen. Ingenting annet gikk bortsett fra lagrene i bladholderne. Flaks at alle fingre er intakt også :P

Men passe irritert på meg selv over at jeg glemte throttle-hold. Never again! :arggg:

Mr.Andersen
05-21-2009, 08:54 AM
Har en ligndnde tull historie fra i vinter etetr en seriøs krasj med påfølgende gjennoppbygging.
Tok bladtrackinga i kjelleren fordi det var kaldt og ikke så godt lys ute.
Spant det opp i kjelleren uten å ta av og på litt avstand sjekka jeg trackinga og uten å ta av.
Justerte den inn og sjekka på nytt fortsatt uten å ta av.
Deretter våge jeg meg ut for en kjapp testflyging ute.
Det som så skjer er jeg glad skjer ute for inne kunne det gått galt men jeg spinner heliet opp ute i normal mode til midt stikke, øker forsiktig på og heliet letter sakte til en halv meter over bakken før det helt på egenhånd dreier brått til venstre og bakover og krasjlander på hodet.
Slikt er jo gøy etter en gjennoppbygging men at jeg ikke sjekka at linkene på swashen satt skikkelig etter forige smellen får jeg ta på egen kappe.
Men men det blei en kjapp reparasjon så var fuglen i lufta igjen.