PDA

View Full Version : carboon 450

Pages : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 [11] 12 13

Engineer H.
07-20-2010, 11:39 AM
Vandaag de Quark ontvangen. Wauw, wat een mooi ding, en erg klein !!
Het is de doorzichtige versie, erg sexy.
Komende weekeind de heli weer in elkaar zetten.
Zal jullie op de hoogte houden, paar foto's etc.

Hans

chopstick
07-21-2010, 09:30 AM
Ben benieuwd. Maar ja, Spartan, dat kan eigenlijk niet beter.

Ik heb de carbon upperframe-delen net in de brievenbus. Monteren wordt waarschijnlijk na de vakantieperiode. Of als het ineens heel erg slecht weer wordt.
Vliegen heeft nu toch de hogere prioriteit boven sleutelen.
Wel de carbon tailblades even snel erop. Zou ook weer wat strakker moeten sturen.

liecat
07-23-2010, 05:08 AM
Even een update.
Swashservo's zijn vervangen door Hitec HS-65B
Gyro is vervangen door Futaba gy520 - parcht gyrootje.
Esc is vervangen door Hype 40A -3A bec (originele ecs is opgesmoord, gelukkig voor vertrek.
Staart is nu volledig in aluminium.
Ons carbooontje doet het goed, momenteel achtjes aan het draaien waarbij ik tracht op dezelfde hoogte te blijven met constante snelheid.
Klein vraagje, bij het optoeren is telkens wanneer ik bijna ga hooveren een sidderend geluid te horen, de bladen lijken ook even te "ont" sporen. Vanaf het hooveren is er geen probleem meer. Dit euvel is alleen merkbaar bij een eerste start. Even landen, laten uittoeren en weer vertrekken geeft dit geluid niet. Heb zowat alles al gecheckt (links, rods, dampers vervangen,...)
Tot vliegs; Lieven

Engineer H.
07-23-2010, 11:23 AM
Hoi Lieven !!
Blij dat je nog van de partij bent.
Gelukkig nog steeds in de lucht en aan het verbeteren, zoals de heli als de vaardigheden.
Ik denk dat je je niet te bezorgd hoeft te maken over dat "swwwoohhs" geluid. Heb ik ook "last" van . Heeft denk ik te maken het de negatieve pitch tijdens optoeren komen. Pas als je gas ( en dus pitch) gaat geven verdwijnt het geluid. Bij gas midstick, o-pitch, klinkt het helemaal mooi strak, geen bijgeluiden. Het "sswwwoohhs" geluid hoor ik ook tijdens bochtjes draaien, vooral als je dicht bij de grond komt. Hoort er allemaal bij hoor ! Er wordt een hoop lucht verplaatst om de heli in de lucht te houden.
Zou misschien ook nog de featherring shaft damper o-ringetjes kunnen zijn, misschien zijn ze zacht aan het worden en merk je even een trillingsfrequentie die zich uit in het beeld wat je zit, maar bij hogere toeren is het weer weg, alles draait dan harmonischer en eenparig. Kun je de bladhouders met de hand op en neer/heen en weer bewegen ten opzichte van je rotorkop. Dit om te controleren of je damper o-ringetjes te zacht aan het worden zijn.
Ik heb vandaag een Trex Pro tail unit besteld. De bladhouders met de hub. Zitten die "chinese weights" op ingebouwd. Merktte vanmorgen dat er weer een boutje van een van de tail bladhouders was afgebroken in de hub. Niet eruit te krijgen natuurlijk, dus maar een betere besteld. Morgen alles in elkaar peuteren.
Groet.
Hans

chopstick
07-24-2010, 02:49 AM
als het alleen bij de eerste start is heeft het waarschijnlijk te maken met de rotorbladen die zich nog even "goed" zetten vanaf een bepaald toerental.

Ik heb de KDS carbon hekrotorbladen erop gezet. Die zijn net iets groter dan de originele (ca 1 -1,5 mm langer). en veel stijver.
Het stuurt nog wat strakker. dus prima zo.

Engineer H.
07-24-2010, 12:22 PM
Nou mannen, ik heb alles in elkaar zitten en net de tracking afgesteld. Gyro rate functie nu ook mechanisch goed afgesteld zodat ik geen (sub-) trim nodig heb. Schakelen naar heading hold gaat geheel probleemloos, geen driften etc, gewoon super strak. Gain ietsjes lager moeten zetten, deze gyro is zo super gevoelig !! :noteworthy
Net als chopstick heb ik ook de KDS carbon tailblades erop zitten, nu samen met de Align Pro bladhouders op de tail, loopt gewoon super mooi en soepel.
Hier alvast een foto. Kijk verder op mijn album van mijn profiel.

http://www.helifreak.com/album.php?albumid=3294&pictureid=41046

Het waait en regent hier steeds een beetje, geen zon, redelijke temperatuur.
Heb voor morgenochtend afgesproken met een heli vliegclub, hopelijk beetje beter weer.
Veel vliegplezier en hopelijk wat minder wind en regen.
Hans

chopstick
07-24-2010, 04:20 PM
mooi he.
Veel plezier ermee.

Engineer H.
07-27-2010, 02:43 PM
Aaahh, heerlijk vliegweertje zo tegen het avondsschemer. De wind is dan lekker gaan liggen, zonnetje net een beetje achter de wolkjes. Gisteravond en vanavond even 3 lipo's gevlogen. Merk sinds ik die Scorpion motor en ESC heb dat mijn vliegtijden gewoon 3 minuten langer geworden zijn !! Ik laadde vanmiddag mijn lipo's op die ik gisteravond had leeggevlogen, wel dat dacht ik, had er toch een dikke 6 a 7 minuten mee gevlogen, maar ze bleken pas 60% leeg te zijn. Op een Zippy 2200-30C hooverde ik bijna 9 minuten !!! Ongelooflijk maar waar. Probeer maareens zolang geconcentreerd te blijven vliegen, dat valt niet mee.
Vanavond mijn heli even flink uitgelaten, loopings gemaakt, gaat steeds beter, op tijd de collective / gasstick even naar middenstand, heli lekker over zijn kop laten gaan en dan weer gas erop en pitch terug naar voren, zo blijf je op hoogte tenminste. Zal het ook eens op de simulator gaan oefenen. Wil ook mij rolls verbeteren, niet van die kurketrekkers...
Dan een keertje inverted hooveren, op flinke hoogte eerst maareens. Iemand al eens en tic-toc gedaan ?
De originele BMI tail rod, die tussen servo en pitchslider zit, is te flexibel. Ik heb hem dus niet in die 2 plastic geleiders meer zitten, alleen tussen de horizontale fin houder. Is er iets beters ? Dikkere rod of carbon rod ? Iets wat niet zo flexibel is ? :confused:
Nou, groetjes maar weer, heli vrinden.
Hans :cheers

chopstick
07-28-2010, 01:10 PM
ik heb een carbon rod van 2 mm. Met maar 1 "steuntje" in het midden. Dat is dat haakje wat direct onder de bevestiging van de steunen van de boom zit. Nooit problemen mee.

Je bent al een stuk verder dan ik met de figuren. ik leg me er ook niet zo op toe. Ben meer bezig met veel controle bij lage snelheden. En ook met voorzichtig oefenen in het achteruit vliegen. Dat valt dus echt tegen. Al een paar keer maar net ontsnapt aan een crash.
Voor de rest vlieg ik dus ca 7min 30 sec op een accu. Dan is deze ca 80 % leeg. mooi zat. Ik heb dan altijd genoeg over om de heli fatsoenlijk terug te halen en neer te zetten.

Engineer H.
07-30-2010, 05:23 AM
Oeps, I did it again..........:mad::mad:

Kwam uit een roll en verloor kompleet het overzicht...orientatie was ver te zoeken dus knalde zo het grasveld in, meteen trottle hold erop.
Main gear, main shaft, motorsteun, main blades, flybar...plenty kromme onderdelen.
Volgende maand bestelling eruit en maar weer opbouwen.

If you're not crashing you're not pushing hard enough :YeaBaby:

Zo leer je ook je limits.
Eerst maar even vakantie houden met de familie, moet ook gebeuren.

Hans

Datake
08-07-2010, 01:25 PM
Daar gaat hij....

http://www.2dehands.be/hobby/modelbouw-schaalmodellen/modelhelicopter-radiobestuurd/bmi-carboon-450-upgrades-76964164.html

:wow2:

Engineer H.
08-16-2010, 03:24 PM
Heeeee, wat jammer dat je er mee stopt !!:(

Of koop je straks een andere heli ?? :):YeaBaby:

Ik heb net weer nieuwe onderdelen besteld en ga volgende maand als ik weer thuis ben alles weer in elkaar zetten. Voorlopig dus met de Guru aan boord vliegen.

Het is erg rustig op dit forum ?? Iedereen op vakantie ?

Nou, tot na de vakantie dan maar.
Groetjes. Hans. :tongue

chopstick
08-25-2010, 03:23 PM
Ben net terug van vakantie met de boot naar de belgische kust. De watervloot ligt nu weer aan de steiger. De luchtvloot kan nu weer aan bod komen.
Dus inderdaad de bekende vakantie-rust.

Engineer H.
08-26-2010, 09:26 PM
Hoi chopstick. Goeie vakantie gehad ? Heb je een boot ? Heb je mijn "boot" ook gezien in Zeebrugge ? Het waait nu de str#nt van de dijken hier op zee, slaap er wel lekker van, beetje heen en weer deinen..Ben zelf paar dagen zuid-engeland, Kent, geweest en een weekje Ilse of Man bij de schoonfamilie op bezoek geweest, mooi eiland.
Heb eindelijk alle onderdelen binnen om de BMI weer op te bouwen. Heb een Trex500 landingsgestel, komt hij een beetje hoger op z'n pootjes te staan, makkelijker in het grasveld, heeft de staartrotor wat meer speling. Ook een BMI lipo-alarm/display gekocht, mooi dingetje. Veel aan het nose-in oefenen op het cardeck met de GuruZ, gaat erg goed.

chopstick
08-30-2010, 02:02 AM
hoi,
Ben naar Blankenberge etc geweest. Zeebrugge komen we maar zelden.
Ik heb een kajuitzeiljachtje van 9 meter (jeanneau Arcadia). Is alweer 26 jaar oud., maar doet het nog prima. De rest wat in Zeeland rondgevaren. Het weer was me wat te onbetrouwbaar om grotere zee-tripjes te maken.

Ik heb zelf goede ervaringen met skids van GorillaGear. die zijn er ook in een hogere versie. Niet kapot te krijgen.
voor de rest na de vakantie nog geen meter gevlogen. Het regent hier continue, en het blijft maar flink waaien.

Engineer H.
08-31-2010, 11:12 AM
Hoi chopstick

Beetje zeebenen !?
Het kan inderdaad flink waaien hier aan de belgische kust, flinke golfhoogte ook, maar op sommige dagen is het hier prachtig zeilweer. Hele mooie grote jachthaven in Blankenberge, lekker eettentjes ook, en goed bier ! Ben er ook regelmatig te vinden ...:YeaBaby:

Ik moet nog een week varen dan weer 2 weken verlof maar tussendoor even naar nederland voor een firefighting cursus op de maasvlakte. Tussendoor zal de BMI weer opgebouwd worden. Zal weer een paar uurtjes prutsen en afstellen worden.

Ik zag dat je op heli-addicted.nl een BMI eigenaar zich had aangemeld en jij had al gereageerd. Kun je vragen of hij niet hier op dit forum verder wil met zijn ervaringen delen met ons ? Hoe meer zielen hoe beter toch ? Hoop dat het lukt.

Lekker aan het binnenvliegen op het cardeck elke dag aan boord, nose-in hooveren gaat steeds beter.

Hoop dat je een beetje beter windstil weer gaat krijgen binnenkort anders krijg je echt van die afkickverschijnselen, beetje lopen dagdromen over stick inputs enzo...:P

Groet. H.

chopstick
09-02-2010, 06:09 AM
Ik wordt in de meeste gevallen niet zeeziek. Hooguit bij een extreem lange deining, en dan nog alleen maar in het begin. Gewoon even inslingeren.
Blankenberge is niet voor niets mijn favoriete belgische kusthaven.

Ik zal die BMI-piloot nog wel even hierheen verwijzen.

Gisterenavond lekker gevlogen bij de vliegclub the Wings in Nistelrode. Ca 5 km bij mij vandaan. Denk erover om daar lid te worden.

Mijn Spartan DS 760 sport opgewaardeerd tot de volledige versie. Dat kan gratis. En dan meteen de laatste firmware erin. Vervolgens via de flashlink en de computer allerlei zaken instellen.
Nog meer instellingen om mee te experimenteren. Vooral de functie voor de start- en stopsnelheid van de piro's etc is interessant.

Engineer H.
09-02-2010, 11:50 AM
He chopstick.

Klinkt interessant, die upgrade van je giro. Ben zelf erg tevreden over de Spartan Quark.
Heb me nog niet in software mogelijkheden verdiept, eerst maar weerens vliegen.

Als je de volgende keer weereens in Blankenberge of in de buurt van Zeebrugge bent, laat me effe weten, dan zal ik je rondleiden door mijn machinepark op het schip.

Hee, wat denk je !!! Ik heb 5 minuten geleden een Spectrum DX6i met AR6200 en 2 lipo's van iemand gekocht, voor 135 pond, ca.170 eurootjes. :YeaBaby::noteworthy:thumbup:
Gaat hopelijk morgen op de post. Zal je dus binnenkort wel wat vragen over bepaalde instellingen en mixers etc. Ben heel benieuwd.

Zou leuk zijn als die nieuwe BMI piloot hier ook op komt. Ik blijf steeds "hoppen" van het ene naar het andere forum, kost een beetje veel tijd (-werk)......

Groeten maar weer.
H.

chopstick
09-02-2010, 01:18 PM
Mooie koop.
Ik heb zelf een DX7, maar de principes zijn toch hetzelfde.

Verder heb ik op het Heli-addicted forum een linkje naar dit forum gezet voor die nieuwe BMI-pilote.
We zien het wel.

Dat van die rondleiding etc zal ik onthouden.

patty
09-02-2010, 02:26 PM
nou,hier ben ik dan...
Mijn naam is patricia en ik ben gek op alles wat vliegt,sinds augustus een trotse eigenaresse van een carboon 450.
Ik ben een "rookie" wat betreft heli vliegen maar ik heb al gauw in de gaten dat mijn staart wiebelt als een tierelier,ik heb er een iets duurdere gyro erop gezet en......het gaat al wat beter.
Hoewel.......phoenix simulator is toch een goede les voor me.

greetz,
patricia

jmartijn
09-02-2010, 03:58 PM
Hoi patricia, heb je de gain al proberen aan te passen?

Engineer H.
09-03-2010, 04:55 AM
He Patty !!

Eindelijk eens een vrouwelijke piloot !! Respect :noteworthy

Zoals je ziet zijn wij al een tijdje met onze Carboon450 in de lucht...en soms aan de grond door allerlei omstandigheden zullen we maar zeggen.
Hoe ben je aan heli vliegen gekomen ?

Er staan een paar posts in deze threat over wiebelende staartrotor. Meestal door de goedkope Esky 0704 kloon gyro.
Een betere giro zal zeker helpen, maar ik denk dat je ook het kogeltje op de servo arm van de staart bediening 1 gaatje naar binnen moet zetten. Ongeveer 7mm vanaf het hart van het servo-asje naar buiten toe gemeten. Dat werkt beter denk ik. De gyro overcompenseert en gaat daardoor "hunten" waardoor de staart in oscillatie geraakt. Een kortere afstand zorgt ervoor dat de servo het "roer"/hekrotor/bladverstelling wat minder laat uitslaan, dus worden de bewegingen wat minder. Straks ook een goede servo erop, want die originele servo's gaan er geheid aan als je een keer crashed.
Welke giro heb je er nu opzitten ?

Welk type heli heb je exact ? Met welke radio ? Misschien kan je een foto (-albumpje) maken op je profiel. Kijk maar op mijn profiel, staan er genoeg op om je een idee te geven hoe en wat de "mogelijkheden" zijn mbt opwaarderen etc.

Ik hoop dat je niet meteen na je eerste crash opgeeft. We crashen allemaal, sommige vaker dan andere..:P:arggg:
Dus het kost wel geld hoor, deze hobby. Goeie lader en lipo/accu's (ebay of webshop is het goedkoopst) is ook belangrijk, alhoewel ik nog steeds met de originele BMI 1800 mAh lipo vlieg. Soms zwelt hij een beetje als ik veel vermogen vraag, maar dat geeft niet, de zwelling verdwijnt weer na afkoelen. Turnigy/Zippy 25C 2200mAh lipo's zijn het meest geschikt.

Ik heet gewoon Hans en werk op de ferries als Second Engineer en soms Chief Engineer en vlieg alweer 2 jaar met de BMI, daarvoor Walkera DF#4 fixed pitch helitje, veel van geleerd. Verder een GURU-Z Xeon, dat is inmiddels een samenraapsel geworden van allerlei onderdelen, eerst fixed pitch (FP), nu controllable pitch (CP), een "300"-size heli. En een Blade mSR, een heel klein palm-size FP helitje, heel stabiel maar razend snel mee te vliegen en bijna onbreekbaar. Goed om binnen mee te trainen op orientaties. Ik gebruik HeliSim, een gratis en eenvoudig sim programma.

Tot hoors dan maar !!
Groet.
H. :thumbup:

patty
09-03-2010, 02:19 PM
hi jongens,
Ik heb mijn heli voor de zekerheid toch effe laten afstellen door albertino van RCHELIPARTS waar ik mijn carboon heb gekocht.
DE nieuwere gyro (gt500) doet idd beter zijn werk.
Alleen het blijft lastig om te hooveren.
Ben al een paar keer flink gecrashed haha.
Mijn vriend is met zijn zoom 425 er slechter vanaf gekomen..reden? de antennedraad tussen zijn staart rotor...gevolg...een hevig slingerende zoom 425 die hardhandig met moeder aarde kennis maakte.de staart stond in een hoek van bijna 90 graden.
Ach...het hoort erbij.
Enne opgeven? uhuh NEVER!!!

groetjes,
patricia

Engineer H.
09-04-2010, 11:12 AM
He Patty

Opgeven ? Neverrrr.. that's the spirit :banana

Mazzel dat je vriend ook heli vliegt, dat maakt het een stuk leuker.

Hoop dat je snel vorderingen maakt, hoveren side-in en nose-in, 8-achtjes draaien etc.

Wacht maar tot je je eerste looping maakt, dan sta je daarna echt met trillende handjes en een hartslag van 180 ! Maar zo gaaf en geeft meteen zoveel zelfvertrouwen.

Ik heb wat filmpjes op youtube staan, zie MrHeliHans. Lache !!

Groetjes. H.

patty
09-04-2010, 12:10 PM
hey hans,
ja die filmpjes heb ik al een paar keer bekeken....da's kicken zo!!!