PDA

View Full Version : lubricant??


otto975d
05-04-2008, 08:52 AM
http://www.helidirect.com/images/tools__accessories/glue__epoxy__tape/pin%20point%20lubricator.jpgIs this a good lubricant to use for bearings ,tail section ect...

HeliMix
05-04-2008, 09:47 AM
Where did you get the awesome little bottle of TriFlow? I want it... I Mena, no, you do not want to use that. IN fact, you should send it to me for safe keeping. ;)

carlo_the_wonder_frog
05-04-2008, 10:07 AM
Yeah tri flow is the best for bearings and such.

otto975d
05-04-2008, 10:11 AM
Mix, I am getting it from helidirect here is the link its only $7.98 should last awhile i think
http://www.helidirect.com/index.php?cPath=62_555

HeliMix
05-04-2008, 10:46 AM
Wow, I found a two ounce bottle at a hardware store here in town for about 5.00. Might want to check a good old time hardward store if you have one around you. HD and L ain't gonna have it, but a mom & pop type or an old scholl hardware store may have it.

otto975d
05-04-2008, 11:21 AM
Wow, I found a two ounce bottle at a hardware store here in town for about 5.00. Might want to check a good old time hardward store if you have one around you. HD and L ain't gonna have it, but a mom & pop type or an old scholl hardware store may have it.
you think maybe ace hardware or true value

HeliMix
05-04-2008, 11:34 AM
They may. I would give them a call. You difinately do not want the spray version (some folks have that). You want liquid (like the bottle you or I found).

otto975d
05-04-2008, 11:37 AM
Thanks I think I'll just take a ride later and see what they got

otto975d
05-04-2008, 12:47 PM
ace had the spray type guess I am going to have to order it online

HeliMix
05-04-2008, 01:20 PM
Cool. I am sure you will find it eventually. Sent you a PM about it.

Oh yeah, when you going to come over so I can borrow your camera person? Been teaching my dogs all kinds of things, but that one ain't working well. It is a pain to clean dog slober off my camera, and I think the teeth marks are voiding my warrenty. :lol:

eugenefelisco
05-04-2008, 01:59 PM
You wanna check your local bike store. Here in CA I bought mine in the bike shop for $3.99 a bottle.

otto975d
05-04-2008, 02:04 PM
Cool. I am sure you will find it eventually. Sent you a PM about it.

Oh yeah, when you going to come over so I can borrow your camera person? Been teaching my dogs all kinds of things, but that one ain't working well. It is a pain to clean dog slober off my camera, and I think the teeth marks are voiding my warrenty. :lol:
thanks for the offer I really appreciate it. what do you think about this
http://www.helidirect.com/product_info.php?cPath=62_555&products_id=7151

Just tape them to top of the dogs head that shouldn't void your warranty LOL

otto975d
05-04-2008, 02:04 PM
You wanna check your local bike store. Here in CA I bought mine in the bike shop for $3.99 a bottle.
thanks eugene i'll try that

eugenefelisco
05-04-2008, 02:13 PM
thanks for the offer I really appreciate it. what do you think about this
http://www.helidirect.com/product_info.php?cPath=62_555&products_id=7151

Just tape them to top of the dogs head that shouldn't void your warranty LOL

Yah thats the same one I'm using for $3.99+tax

HeliMix
05-04-2008, 02:35 PM
thanks for the offer I really appreciate it. what do you think about this
http://www.helidirect.com/product_info.php?cPath=62_555&products_id=7151

Just tape them to top of the dogs head that shouldn't void your warranty LOL

Yep, that is the bottle I have. Mine was some where under 5 but if I was wanting it and coul;d not find it locally, I would probably go that route. The bike shop idea is another good one. But this time call around. Your spending more in gas than the lub driving around looking. :rolling

Duct tape... dang-it. I live in the South and didn't even think of that! :Slap

otto975d
05-04-2008, 08:45 PM
Well I got it at the local bike shop ( thanks Eugene)

Hey Mix it was $4.99 2oz bottle... liquid just like you said thanks
( again thanks for the offer )

CoptrDoctr
05-04-2008, 10:06 PM
Good ole' 3 in 1 mineral oil works just fine too!

HeliMix
05-04-2008, 10:39 PM
Good ole' 3 in 1 mineral oil works just fine too!

I have some of that, the extra fine stuff too. Was a little worried about with plastic since it is petroluim based.

eugenefelisco
05-05-2008, 02:41 AM
Well I got it at the local bike shop ( thanks Eugene)

Hey Mix it was $4.99 2oz bottle... liquid just like you said thanks
( again thanks for the offer )

No problem, another satisfied customer here YAHOO! Oh another one is a lawn mover servicing place they have it too. Or a place where they service chainsaw cutter they have it also.