Fun, Learning, Friendship and Mutual Respect START  HERE


Unregistered
Go Back   HeliFreak > R/C Helicopters > International Helicopter Support Forums > Netherlands/Belgium/South Africa


Netherlands/Belgium/South Africa Netherlands/Belgium/South Africa speaking Forum


Reply
 
LinkBack Thread Tools Display Modes
Old 08-07-2010, 01:25 PM   #261 (permalink)
Registered Users
 

Join Date: Feb 2010
Default

Daar gaat hij....

http://www.2dehands.be/hobby/modelbo...-76964164.html

Datake is offline        Reply With Quote Quick reply to this message
Sponsored Links
Advertisement
 
Old 08-16-2010, 03:24 PM   #262 (permalink)
Registered Users
 
Posts: 170
 
My HF Map location
Join Date: Jul 2009
Location: Worcester, UK
Default

Heeeee, wat jammer dat je er mee stopt !!

Of koop je straks een andere heli ??

Ik heb net weer nieuwe onderdelen besteld en ga volgende maand als ik weer thuis ben alles weer in elkaar zetten. Voorlopig dus met de Guru aan boord vliegen.

Het is erg rustig op dit forum ?? Iedereen op vakantie ?

Nou, tot na de vakantie dan maar.
Groetjes. Hans.
__________________
Hirobo Eagle-Freya
Hirobo Eurocopter Tiger
Align MR25XP
DJI Mavic Pro
Engineer H. is offline        Reply With Quote Quick reply to this message
Old 08-25-2010, 03:23 PM   #263 (permalink)
Registered Users
 
Posts: 821
 

Join Date: Jul 2008
Default

Ben net terug van vakantie met de boot naar de belgische kust. De watervloot ligt nu weer aan de steiger. De luchtvloot kan nu weer aan bod komen.
Dus inderdaad de bekende vakantie-rust.
__________________
LOGO 500 : Spartan Vortex Nano; Scorpion 4020 1100kV
Quad 250 : Openpilot CC3D
chopstick is offline        Reply With Quote Quick reply to this message
Old 08-26-2010, 09:26 PM   #264 (permalink)
Registered Users
 
Posts: 170
 
My HF Map location
Join Date: Jul 2009
Location: Worcester, UK
Default

Hoi chopstick. Goeie vakantie gehad ? Heb je een boot ? Heb je mijn "boot" ook gezien in Zeebrugge ? Het waait nu de str#nt van de dijken hier op zee, slaap er wel lekker van, beetje heen en weer deinen..Ben zelf paar dagen zuid-engeland, Kent, geweest en een weekje Ilse of Man bij de schoonfamilie op bezoek geweest, mooi eiland.
Heb eindelijk alle onderdelen binnen om de BMI weer op te bouwen. Heb een Trex500 landingsgestel, komt hij een beetje hoger op z'n pootjes te staan, makkelijker in het grasveld, heeft de staartrotor wat meer speling. Ook een BMI lipo-alarm/display gekocht, mooi dingetje. Veel aan het nose-in oefenen op het cardeck met de GuruZ, gaat erg goed.
__________________
Hirobo Eagle-Freya
Hirobo Eurocopter Tiger
Align MR25XP
DJI Mavic Pro
Engineer H. is offline        Reply With Quote Quick reply to this message
Old 08-30-2010, 02:02 AM   #265 (permalink)
Registered Users
 
Posts: 821
 

Join Date: Jul 2008
Default

hoi,
Ben naar Blankenberge etc geweest. Zeebrugge komen we maar zelden.
Ik heb een kajuitzeiljachtje van 9 meter (jeanneau Arcadia). Is alweer 26 jaar oud., maar doet het nog prima. De rest wat in Zeeland rondgevaren. Het weer was me wat te onbetrouwbaar om grotere zee-tripjes te maken.

Ik heb zelf goede ervaringen met skids van GorillaGear. die zijn er ook in een hogere versie. Niet kapot te krijgen.
voor de rest na de vakantie nog geen meter gevlogen. Het regent hier continue, en het blijft maar flink waaien.
__________________
LOGO 500 : Spartan Vortex Nano; Scorpion 4020 1100kV
Quad 250 : Openpilot CC3D
chopstick is offline        Reply With Quote Quick reply to this message
Old 08-31-2010, 11:12 AM   #266 (permalink)
Registered Users
 
Posts: 170
 
My HF Map location
Join Date: Jul 2009
Location: Worcester, UK
Default

Hoi chopstick

Beetje zeebenen !?
Het kan inderdaad flink waaien hier aan de belgische kust, flinke golfhoogte ook, maar op sommige dagen is het hier prachtig zeilweer. Hele mooie grote jachthaven in Blankenberge, lekker eettentjes ook, en goed bier ! Ben er ook regelmatig te vinden ...

Ik moet nog een week varen dan weer 2 weken verlof maar tussendoor even naar nederland voor een firefighting cursus op de maasvlakte. Tussendoor zal de BMI weer opgebouwd worden. Zal weer een paar uurtjes prutsen en afstellen worden.

Ik zag dat je op heli-addicted.nl een BMI eigenaar zich had aangemeld en jij had al gereageerd. Kun je vragen of hij niet hier op dit forum verder wil met zijn ervaringen delen met ons ? Hoe meer zielen hoe beter toch ? Hoop dat het lukt.

Lekker aan het binnenvliegen op het cardeck elke dag aan boord, nose-in hooveren gaat steeds beter.

Hoop dat je een beetje beter windstil weer gaat krijgen binnenkort anders krijg je echt van die afkickverschijnselen, beetje lopen dagdromen over stick inputs enzo...

Groet. H.
__________________
Hirobo Eagle-Freya
Hirobo Eurocopter Tiger
Align MR25XP
DJI Mavic Pro
Engineer H. is offline        Reply With Quote Quick reply to this message
Old 09-02-2010, 06:09 AM   #267 (permalink)
Registered Users
 
Posts: 821
 

Join Date: Jul 2008
Default

Ik wordt in de meeste gevallen niet zeeziek. Hooguit bij een extreem lange deining, en dan nog alleen maar in het begin. Gewoon even inslingeren.
Blankenberge is niet voor niets mijn favoriete belgische kusthaven.

Ik zal die BMI-piloot nog wel even hierheen verwijzen.

Gisterenavond lekker gevlogen bij de vliegclub the Wings in Nistelrode. Ca 5 km bij mij vandaan. Denk erover om daar lid te worden.

Mijn Spartan DS 760 sport opgewaardeerd tot de volledige versie. Dat kan gratis. En dan meteen de laatste firmware erin. Vervolgens via de flashlink en de computer allerlei zaken instellen.
Nog meer instellingen om mee te experimenteren. Vooral de functie voor de start- en stopsnelheid van de piro's etc is interessant.
__________________
LOGO 500 : Spartan Vortex Nano; Scorpion 4020 1100kV
Quad 250 : Openpilot CC3D
chopstick is offline        Reply With Quote Quick reply to this message
Old 09-02-2010, 11:50 AM   #268 (permalink)
Registered Users
 
Posts: 170
 
My HF Map location
Join Date: Jul 2009
Location: Worcester, UK
Default

He chopstick.

Klinkt interessant, die upgrade van je giro. Ben zelf erg tevreden over de Spartan Quark.
Heb me nog niet in software mogelijkheden verdiept, eerst maar weerens vliegen.

Als je de volgende keer weereens in Blankenberge of in de buurt van Zeebrugge bent, laat me effe weten, dan zal ik je rondleiden door mijn machinepark op het schip.

Hee, wat denk je !!! Ik heb 5 minuten geleden een Spectrum DX6i met AR6200 en 2 lipo's van iemand gekocht, voor 135 pond, ca.170 eurootjes.
Gaat hopelijk morgen op de post. Zal je dus binnenkort wel wat vragen over bepaalde instellingen en mixers etc. Ben heel benieuwd.

Zou leuk zijn als die nieuwe BMI piloot hier ook op komt. Ik blijf steeds "hoppen" van het ene naar het andere forum, kost een beetje veel tijd (-werk)......

Groeten maar weer.
H.
__________________
Hirobo Eagle-Freya
Hirobo Eurocopter Tiger
Align MR25XP
DJI Mavic Pro
Engineer H. is offline        Reply With Quote Quick reply to this message
Old 09-02-2010, 01:18 PM   #269 (permalink)
Registered Users
 
Posts: 821
 

Join Date: Jul 2008
Default

Mooie koop.
Ik heb zelf een DX7, maar de principes zijn toch hetzelfde.

Verder heb ik op het Heli-addicted forum een linkje naar dit forum gezet voor die nieuwe BMI-pilote.
We zien het wel.

Dat van die rondleiding etc zal ik onthouden.
__________________
LOGO 500 : Spartan Vortex Nano; Scorpion 4020 1100kV
Quad 250 : Openpilot CC3D
chopstick is offline        Reply With Quote Quick reply to this message
Old 09-02-2010, 02:26 PM   #270 (permalink)
Registered Users
 

Join Date: Sep 2010
Default

nou,hier ben ik dan...
Mijn naam is patricia en ik ben gek op alles wat vliegt,sinds augustus een trotse eigenaresse van een carboon 450.
Ik ben een "rookie" wat betreft heli vliegen maar ik heb al gauw in de gaten dat mijn staart wiebelt als een tierelier,ik heb er een iets duurdere gyro erop gezet en......het gaat al wat beter.
Hoewel.......phoenix simulator is toch een goede les voor me.

greetz,
patricia
patty is offline        Reply With Quote Quick reply to this message
Old 09-02-2010, 03:58 PM   #271 (permalink)
Registered Users
 

Join Date: Aug 2010
Default

Hoi patricia, heb je de gain al proberen aan te passen?
jmartijn is offline        Reply With Quote Quick reply to this message
Old 09-03-2010, 04:55 AM   #272 (permalink)
Registered Users
 
Posts: 170
 
My HF Map location
Join Date: Jul 2009
Location: Worcester, UK
Default

He Patty !!

Eindelijk eens een vrouwelijke piloot !! Respect

Zoals je ziet zijn wij al een tijdje met onze Carboon450 in de lucht...en soms aan de grond door allerlei omstandigheden zullen we maar zeggen.
Hoe ben je aan heli vliegen gekomen ?

Er staan een paar posts in deze threat over wiebelende staartrotor. Meestal door de goedkope Esky 0704 kloon gyro.
Een betere giro zal zeker helpen, maar ik denk dat je ook het kogeltje op de servo arm van de staart bediening 1 gaatje naar binnen moet zetten. Ongeveer 7mm vanaf het hart van het servo-asje naar buiten toe gemeten. Dat werkt beter denk ik. De gyro overcompenseert en gaat daardoor "hunten" waardoor de staart in oscillatie geraakt. Een kortere afstand zorgt ervoor dat de servo het "roer"/hekrotor/bladverstelling wat minder laat uitslaan, dus worden de bewegingen wat minder. Straks ook een goede servo erop, want die originele servo's gaan er geheid aan als je een keer crashed.
Welke giro heb je er nu opzitten ?

Welk type heli heb je exact ? Met welke radio ? Misschien kan je een foto (-albumpje) maken op je profiel. Kijk maar op mijn profiel, staan er genoeg op om je een idee te geven hoe en wat de "mogelijkheden" zijn mbt opwaarderen etc.

Ik hoop dat je niet meteen na je eerste crash opgeeft. We crashen allemaal, sommige vaker dan andere..
Dus het kost wel geld hoor, deze hobby. Goeie lader en lipo/accu's (ebay of webshop is het goedkoopst) is ook belangrijk, alhoewel ik nog steeds met de originele BMI 1800 mAh lipo vlieg. Soms zwelt hij een beetje als ik veel vermogen vraag, maar dat geeft niet, de zwelling verdwijnt weer na afkoelen. Turnigy/Zippy 25C 2200mAh lipo's zijn het meest geschikt.

Ik heet gewoon Hans en werk op de ferries als Second Engineer en soms Chief Engineer en vlieg alweer 2 jaar met de BMI, daarvoor Walkera DF#4 fixed pitch helitje, veel van geleerd. Verder een GURU-Z Xeon, dat is inmiddels een samenraapsel geworden van allerlei onderdelen, eerst fixed pitch (FP), nu controllable pitch (CP), een "300"-size heli. En een Blade mSR, een heel klein palm-size FP helitje, heel stabiel maar razend snel mee te vliegen en bijna onbreekbaar. Goed om binnen mee te trainen op orientaties. Ik gebruik HeliSim, een gratis en eenvoudig sim programma.

Tot hoors dan maar !!
Groet.
H.
__________________
Hirobo Eagle-Freya
Hirobo Eurocopter Tiger
Align MR25XP
DJI Mavic Pro
Engineer H. is offline        Reply With Quote Quick reply to this message
Old 09-03-2010, 02:19 PM   #273 (permalink)
Registered Users
 

Join Date: Sep 2010
Default

hi jongens,
Ik heb mijn heli voor de zekerheid toch effe laten afstellen door albertino van RCHELIPARTS waar ik mijn carboon heb gekocht.
DE nieuwere gyro (gt500) doet idd beter zijn werk.
Alleen het blijft lastig om te hooveren.
Ben al een paar keer flink gecrashed haha.
Mijn vriend is met zijn zoom 425 er slechter vanaf gekomen..reden? de antennedraad tussen zijn staart rotor...gevolg...een hevig slingerende zoom 425 die hardhandig met moeder aarde kennis maakte.de staart stond in een hoek van bijna 90 graden.
Ach...het hoort erbij.
Enne opgeven? uhuh NEVER!!!

groetjes,
patricia
patty is offline        Reply With Quote Quick reply to this message
Old 09-04-2010, 11:12 AM   #274 (permalink)
Registered Users
 
Posts: 170
 
My HF Map location
Join Date: Jul 2009
Location: Worcester, UK
Default

He Patty

Opgeven ? Neverrrr.. that's the spirit

Mazzel dat je vriend ook heli vliegt, dat maakt het een stuk leuker.

Hoop dat je snel vorderingen maakt, hoveren side-in en nose-in, 8-achtjes draaien etc.

Wacht maar tot je je eerste looping maakt, dan sta je daarna echt met trillende handjes en een hartslag van 180 ! Maar zo gaaf en geeft meteen zoveel zelfvertrouwen.

Ik heb wat filmpjes op youtube staan, zie MrHeliHans. Lache !!

Groetjes. H.
__________________
Hirobo Eagle-Freya
Hirobo Eurocopter Tiger
Align MR25XP
DJI Mavic Pro
Engineer H. is offline        Reply With Quote Quick reply to this message
Old 09-04-2010, 12:10 PM   #275 (permalink)
Registered Users
 

Join Date: Sep 2010
Default

hey hans,
ja die filmpjes heb ik al een paar keer bekeken....da's kicken zo!!!
patty is offline        Reply With Quote Quick reply to this message
Old 09-04-2010, 01:37 PM   #276 (permalink)
Registered Users
 
Posts: 821
 

Join Date: Jul 2008
Default

Hey, ook welkom op dit forum.
Wat bedoel je precies met het wiebelen van de staart?
Naar links en rechts?
of van boven naar beneden?

Links en rechts heeft vooral te maken met de gain van de gyro. Dit hunten (zo noemen we dat) betekent dat de gain net iets lager moet. Gewoon proberen met kleine stapjes.

Naar boven en naar beneden betekent meestal dat je met te weinig toeren op de hoofdrotor vliegt.

een betere gyro doet al een hoop, maar minstens zo belangrijk is een goede, snelle digitale servo op de tail. Wat zit er nu op?
Afhankelijk van jouw budget zijn er wel wat adviezen te geven. Ze hoeven niet zo duur te zijn als de Futuba-servo's. hyperion 11gcb (of iets dergelijks) ca 30 euro, robbe fs61 bb digital speed (35 euro). Er zijn er nog wel meer.

We horen het wel.
__________________
LOGO 500 : Spartan Vortex Nano; Scorpion 4020 1100kV
Quad 250 : Openpilot CC3D
chopstick is offline        Reply With Quote Quick reply to this message
Old 09-06-2010, 12:23 PM   #277 (permalink)
Registered Users
 
Posts: 821
 

Join Date: Jul 2008
Default

deze keer ben ik ook gecrashed!
Ik had net mijn kop wat anders afgesteld, iets meer pitch. Gewoon zo ongeveer het maximum.
Maandagochtend naar mijn testveld. Ging prima, en tegenwoordig ook zonder expo.
Bij de derde accu ineens geen controle meer. Geen aandrijving meer.
Ik vloog op dat moment net op het diepe stuk van een stallturn. De snelheid was behoorlijk, en ik zat maar een meter of 4 boven de grond.
Een auto kon ik met die horizontale snelheid gewoon niet meer voor elkaar krijgen.
Uiteindelijk kwam de heli op de rechterkant tegen de grond.
Vooral veel mechanische schade. Dat wordt wel een tijdje wachten op onderdelen.
Onderzoek van het lijk leverde o dat het borgmoertje uit het tandwiel van de motor was gelopen, en dat tandwiel slipte dus. Zo zie je maar : altijd alles goed controleren. Je vergeet snel een of ander boutje.
Hiermee kwam een einde aan mijn crashvrije periode vanaf december vorig jaar.
__________________
LOGO 500 : Spartan Vortex Nano; Scorpion 4020 1100kV
Quad 250 : Openpilot CC3D
chopstick is offline        Reply With Quote Quick reply to this message
Old 09-06-2010, 01:40 PM   #278 (permalink)
Registered Users
 
Posts: 170
 
My HF Map location
Join Date: Jul 2009
Location: Worcester, UK
Default

Aaaarrrgghh da's nie zo mooi chopstick !!

Is bij ook aleens gebeurt, inbusje kan los, gelukkig hooverde ik net met de eerste lipo.
Ik heb alle spullen inmiddels ontvangen om mijn heli weer op te bouwen. Ik heb vandaag ook een zo goed als nieuwe Spectrum DX61 met AR6200 en 2x 2200 25C lipo's ontvangen. Wat is die zender goed zeg. Ik heb meteen de mSR ingeprogrammeerd (waarden van threat op dit forum gedownload van iemand die zo aardig was op alles al uit te vinden wat het beste werkt) en met de DX61 "gebind" , wat vliegt dat kleine ding nu lekkerrrrr
Weet nu ook meteen hoe je alle functies moet programmeren dus dat zal niet meer zoveel kopzorgen geven straks met de BMI afstellen.
Straks ook op de BMI een mooi lipo-alarm erbij op het frame.
Eergisteren mijn Guru-Z tegen het schot aan boord gevlogen. De CP kop is eraf, nu weer lekker FP-tje van gemaakt, vliegt wel zo stabiel en rustiger. Die CP-kloon kop heeft een kromme feathering shaft dus schade valt wel mee, alleen ook hoofdtandwiel gestript maar ik had nog een spare liggen. De Belt CP kap is wel naar den kl.ten, zal weer op zoek moeten naar een mooi kappie, die dunne plastieke kapjes kunnen niks hebben.
Nou, succes met schadeherstellingen van jou BMI !!
Groeten maar weer. Laatste wachtje vannacht dan weer 2 weken verlof !
H.
__________________
Hirobo Eagle-Freya
Hirobo Eurocopter Tiger
Align MR25XP
DJI Mavic Pro
Engineer H. is offline        Reply With Quote Quick reply to this message
Old 09-07-2010, 06:54 AM   #279 (permalink)
Registered Users
 
Posts: 821
 

Join Date: Jul 2008
Default

Ik heb een bak onderdelen besteld. Ik moet een complete tail hebben, muv de housing zelf.
Ik zet er nu meteen align op. Het scheelde gewoon te weinig in prijs tov de afwerking etc.

Ook heb ik nieuwe carbon mainblades nodig. De rest had ik nog wel op voorraad liggen.
Dan kan ik ook de electronica definitief testen. Nu lijkt alles te werken, maar ik check graag ook onder belasting.

Ondertussen ga ik ook op zoek naar een iets grotere machine. Ik denk aan een 500-maatje. Dit omdat ik inmiddels ook lid ben van de lokale vliegclub. De 450 blijft toch nog behoorlijk windgevoelig.

Hoe kun je nou tegen een schot van het ruim aanvliegen? Controle verloren?

En dat je die DX6i snel onder controle zou krijgen dacht ik al. Ik ben ook erg tevreden met mijn DX7. Zo groot is het verschil nu ook weer niet.
__________________
LOGO 500 : Spartan Vortex Nano; Scorpion 4020 1100kV
Quad 250 : Openpilot CC3D
chopstick is offline        Reply With Quote Quick reply to this message
Old 09-07-2010, 03:30 PM   #280 (permalink)
Registered Users
 
Posts: 170
 
My HF Map location
Join Date: Jul 2009
Location: Worcester, UK
Default

[QUOTE=chopstick;2317311

Hoe kun je nou tegen een schot van het ruim aanvliegen? Controle verloren?

[/QUOTE]

Uuuhhh, yup. Nose-in concentratie verlies....en net iets te dicht bij de stalen scheephuid op het cardeck. Ben ook een ball linkje kwijt....never mind. Als FP machientje vliegt hij ook lekke hoor.
Die DX6i is super hoor, de AR6200 is lekker klein dus past goed in het frame met die extra ontvanger op de zijkant van het frame straks. Zal op mijn foto album wat foto's erbij zetten als het allemaal weer in elkaar zit.
Welke carbon bladen gebruik jij? Ik koop ze bij GiantCod, die HK bladen voor £10,- per set, bevallen erg goed.
Groet. H.
__________________
Hirobo Eagle-Freya
Hirobo Eurocopter Tiger
Align MR25XP
DJI Mavic Pro
Engineer H. is offline        Reply With Quote Quick reply to this message
Reply




Quick Reply
Message:
Options

Register Now

In order to be able to post messages on the HeliFreak forums, you must first register.
Please enter your desired user name, your REAL and WORKING email address and other required details in the form below.
User Name:
Password
Please enter a password for your user account. Note that passwords are case-sensitive.
Password:
Confirm Password:
Email Address
Please enter a valid email address for yourself. Use a real email address or you will not be granted access to the site. Thank you.
Email Address:
Location
Where do you live? ie: Country, State, City or General Geographic Location please.
Name and Lastname
Enter name and last name here. (This information is not shown to the general public. Optional)
Helicopter #1
Enter Helicopter #1 type and equipment.
Helicopter #2
Enter Helicopter #2 type and equipment.
Helicopter #3
Enter Helicopter #3 type and equipment.
Helicopter #4
Enter Helicopter #4 type and equipment.

Log-in


Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may post new threads
You may post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Trackbacks are On
Pingbacks are On
Refbacks are On




Copyright © Website Acquisitions Inc. All rights reserved.
vBulletin Security provided by vBSecurity v2.2.2 (Pro) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.

SEO by vBSEO 3.6.1