Fun, Learning, Friendship and Mutual Respect START  HERE


Unregistered
Go Back   HeliFreak > R/C Helicopters > International Helicopter Support Forums > Scandinavian


Scandinavian Scandinavian speaking Forum


Reply
 
LinkBack Thread Tools Display Modes
Old 02-11-2010, 10:39 PM   #61 (permalink)
Registered Users
 

Join Date: Feb 2010
Default

Tja.

Heter Marcus är 23år har flugit helikopter i ett år nu ungefär och har en hbk2 som är lite uppgraderad med tex. borstlös motor och metallhuvud. Men har inte blivit så mkt flyga på slutet efter en krasch i höstas när jag tröttnade lite, skulle ge mig på en loop för första ggn och eftersom det inte är HH gyro på den org. så vände den sig i luften på nåt konstigt vis och total krascha, och om man ska handla reservdelar i Sverige så är det ca. 12-1300 kr.

Men ska ta upp det igen får se om man lagar eller köper en T-rex 450 eller liknande.

Mvh.

Ps. Ni som flyger Trex i Sverige vart handlar ni era delar och helikoptrar? och som inte kostar en förmögenhet men man kanske inte har något val om man ska handla i Sverige? Ds.

Last edited by DIzK; 02-12-2010 at 11:56 PM..
DIzK is offline        Reply With Quote Quick reply to this message
Sponsored Links
Advertisement
 
Old 02-13-2010, 03:44 PM   #62 (permalink)
 
My HF Map location
Join Date: Sep 2007
Default

Hej alla!

John heter jag, 46 år, bor i Piteå med sambo och två barn. R/C intresset kom sent i livet.
Har mest sysslat med musik och datorer tidigare..
Har varit borta från forum ett tag. Såg att det kommit en svenskhörna och det var ju roligt!
Fått ihop en Titan e325 som jag tänkte lära mig flyga med
Köpte också Phoenix simulator i en tanke om att spara helikoptern någon krasch??
Men, men, det känns som att man har en del att lära hur som helst.
Ha det gott!
hex63 is offline        Reply With Quote Quick reply to this message
Old 02-20-2010, 07:18 AM   #63 (permalink)
 

Join Date: Sep 2009
Default

www.rubinrc.se ny svensk sida med rätt ok priser som kan vara något att hålla vid liv
tjernstr0m is offline        Reply With Quote Quick reply to this message
Old 02-20-2010, 09:02 AM   #64 (permalink)
Registered Users
 
Posts: 14
 
My HF Map location
Join Date: May 2009
Wink Hehehe!

Väldigt trevligt att Mr. Finless i person tar sig tid och är inne på denna lilla tråd med några kommentarer.

Dock vill det till att muta admin på rcheli.se Rejält för att alla "stolliga" heli-svenskar skulle byta över till helifreak för gott...

Oavsett om Mr. Finless nyttjar google för att kolla läget i denna tråd, så all heder för den tid som denne man lägger ned in heli hobbyn/sporten!

Best Regards, Magnus
www.fun2fly.se

Quote:
Originally Posted by Finless View Post
Haha roligt! Jag har inte hört av rcheli.se men om jag vet att admin skulle jag muta honom med att människor kommer till helifreak

Bob
Magnus Svantesson is offline        Reply With Quote Quick reply to this message
Old 04-12-2010, 01:53 PM   #65 (permalink)
Registered Users
 

Join Date: Jul 2009
Default Malmö!

Tänkte att ytterligare en får lägga till sig i detta svenska forum.

Dan heter jag och har haft intresset för R/C i en massa år men nu har det äntligen blivit Heli.
Började flyga sent förra året men i år är det tänkt att det skall bli mer av den varan samt att även flyga lite mer avancerat. På simmen funkar det ju fint men man skall våga på riktigt med.

Bättre att låta livet leka än att leka med livet?
persdan is offline        Reply With Quote Quick reply to this message
Old 05-10-2010, 01:10 PM   #66 (permalink)
Registered Users
 

Join Date: May 2010
Default hejoj

Willy f heter jag och är 36 tänkte köpa mig en heli. Någon som har erfarenhet från att beställa från hong kong det är ju så mycket billigare. Men behöver man betala import skatt?

Willy
HornyBee is offline        Reply With Quote Quick reply to this message
Old 05-11-2010, 03:48 PM   #67 (permalink)
Registered Users
 
Posts: 14
 
My HF Map location
Join Date: May 2009
Wink HongKong i all ära men...

Det finns flertal bra saiter i kära "Svedala" där prisnivån snudd på snart är "HongKong"
Dessutom kan du räkna med god service och support som i denna hobby är ovärderlig!
Rubensrc
PitchUp
RZE
m.fl.

Mvh. Magnus.S

Quote:
Originally Posted by HornyBee View Post
Willy f heter jag och är 36 tänkte köpa mig en heli. Någon som har erfarenhet från att beställa från hong kong det är ju så mycket billigare. Men behöver man betala import skatt?

Willy
Magnus Svantesson is offline        Reply With Quote Quick reply to this message
Old 07-27-2010, 08:35 PM   #68 (permalink)
Registered Users
 
Posts: 1,024
 
My HF Map location
Join Date: Nov 2008
Default Angående HongKong i all ära men...

Jag tror att jag snart börjar hålla med. Har beställt från Hobby King flera gånger förut, men i den senaste laddningen med batterier så var samtliga batterier obrukbara. Dock bara två batterier, men tillräckligt för att det ska vara jobbigt med att skicka tillbaks och hålla på att krångla. Med returfrakten, som man själv får betala, så är man utan problem snart uppe i svensk handels prisklass.
Annars så tycker jag att det är lite dålig fart i den svenska sektionen här på HF... Kom igen nu killar!
__________________
Winfred is offline        Reply With Quote Quick reply to this message
Old 07-28-2010, 03:10 AM   #69 (permalink)
Registered Users
 

Join Date: Aug 2009
Default

Hej,

Vad förvånad man blev att det fanns ett svensk tråd här.

Sak samma, glad skit på 40+ i Uddevalla med drake och två töser. Flyger mest plan men har konstigt nog en t-rex 450hle och en HK500GT som man leker med i trädgården men håller tyvärr bara på med hovring ännu, vill till fältet så man kan flyga framåt också men det får man inte.

//Jonas
jacs is offline        Reply With Quote Quick reply to this message
Old 08-16-2010, 10:07 PM   #70 (permalink)
Registered Users
 
Posts: 54
 

Join Date: Aug 2010
Default Göteborg

Ja hej hej, Göteborg här.. har endast en Blade mSR men funderar skarpt på en Blade SR när jag väl lärt mig flyga omkring lite.
dezent is offline        Reply With Quote Quick reply to this message
Old 11-05-2010, 02:04 PM   #71 (permalink)
Registered Users
 
Posts: 1,328
 
My HF Map location
Join Date: Oct 2010
Default

jaha! Kul tråd!

Gnesta här, snart Jönköping.

snurror:

Walkera 40 (till salu för den som vill ha)
Kestrel 500SX (moddad)
QuietBeast (KDS 450Q med BeastX och RJX)

(DX6i-radio)
__________________
550E, X3 | BeastX, YGE, DX8
http://dannesholk.se/rc.shtml

Last edited by Danny_Swe; 11-18-2010 at 01:17 PM..
Danny_Swe is offline        Reply With Quote Quick reply to this message
Old 11-18-2010, 12:38 PM   #72 (permalink)
Registered Users
 
Posts: 262
 
My HF Map location
Join Date: Aug 2010
Default

Halloj!

Patrik Åkersberga,STHLM.
Relativt ny på heli, kört en walkera cb100 till för 2 månader sedan då jag blev nykär. Align T-rex 250SE heter hon och älskar när man rattar runt med DX8-spakarna ;-)
__________________
BR / Patrik
E-flite Blade Nano cpX, Align Trex 250SE, Align Trex 500ESP
Spektrum DX8+AR8000+AR7610+TM1000
Gameburg is offline        Reply With Quote Quick reply to this message
Old 12-10-2010, 03:33 PM   #73 (permalink)
Registered Users
 
My HF Map location
Join Date: Oct 2010
Default

Alx från Jämtland bosatt i Storvreta norr om Uppsala. Dotter på snart 2 år och damen i samma ålder som mig, high 20s
Skaffade min första collective pitch för ett par månader och har skruvat varje kväll jag vågat mig ut för provtur. Igår (natt) var nog tamef-n första gången jag inte skrotade och idag (under Idolfinalen) har jag hunnit ut och gjort några lyft. Börjar äntligen få kläm på setupen till den. Smyger ut kvällstid för att få lite flygtid

Arrangeras det några träffar i Uppsalatrakten där man kan träffa likasinnade? Skulle vara riktigt kul att se nån lite bättre spaka min Belt CP v2, som efter alla krascher är helt i kolfiber.

En annan fråga, hur påverkar det svinkalla vädret elektroniken och mekaniken? Tycker min känns lite fladdrig när det är som det är nu, -13 och däromkring.

Anyway, ge mig ett år så ska jag nog bemästra det här!
Hils
__________________
When I grow up I'm getting a big one!
Alx_D is offline        Reply With Quote Quick reply to this message
Old 02-15-2011, 09:29 AM   #74 (permalink)
Registered Users
 

Join Date: Dec 2008
Default

Tjena! Tommy från Sundbyberg. Ålder 39 Fru och några ungar! Medlem i Bålsta Busybee modellflygklubb. Nickname på RcHeli är ChopperTommy.
killerrocco is offline        Reply With Quote Quick reply to this message
Old 03-06-2011, 02:29 AM   #75 (permalink)
Registered Users
 

Join Date: Feb 2011
Smile

Tjena,

Patrik Elfving, Göteborg

Försöker få ordning på en Trex250 sen litet tag.





"Kanske lär man sig ändå simma snabbast om man tar sig vatten över huvudet."
patrik111 is offline        Reply With Quote Quick reply to this message
Old 03-23-2011, 04:53 PM   #76 (permalink)
Registered Users
 

Join Date: Mar 2011
Default

Hej Ingemar här!
40 år från Svedala Skåne.
Flög modellplan på 80-talet.
Köpte Phoenix flightsim som kul grej för 1,5 år sedan, tog tjuren vid hornen idag och köpte en Trex 550e, ska börja bygga den nu i helgen.
ingo70 is offline        Reply With Quote Quick reply to this message
Old 05-26-2011, 01:51 PM   #77 (permalink)
Registered Users
 

Join Date: May 2011
Default

Jahapp, Harry som bor i Medåker straxt utaför Arboga med familj. Ska precis lära mig att spaka denna typen av fordon men har flugit RC-flygplan i 31 år. Gjorde ett taffligt försök till helikopter för sisådär 5 år sen men detta rann ut i sanden så nu när man blitt 47 så ska man påbörja det man inte slutförde förra gången.

Övningsobjekt:

-CopterX 450SE V2
-T-Rex 500GF som ska bli Beastad.

Detta om detta.......

..............MVH:// Harry S, Medåker.
Harry S is offline        Reply With Quote Quick reply to this message
Old 05-26-2011, 01:58 PM   #78 (permalink)
Registered Users
 

Join Date: Feb 2008
Default

Hej!
Joakim från Sturup här, 29år gammal.
Nybörjare på en HK500GT som jag köper rätt mycket reservdelar till
Har även en Outrage Fusion 50 som väntar på elektronik, kommer med skatteåterbäringen nu till midsommar.
Sist men inte minst har jag en 4kanalig Easystar klon från Hab som jag faktiskt kan flyga rätt så hyfsat.
Hade även en metanol trainer från hobbex när jag var 12år gammal, men den skotades rätt så snabbt mot en sten
Har än så länge bara flygit hemmavid då jag mer eller mindre bor i ödemarken, men har väl tänkt att ta mig in till malmö radioflygsällskaps fält så småningom.
theailer is offline        Reply With Quote Quick reply to this message
Old 11-23-2011, 01:28 AM   #79 (permalink)
Registered Users
 

Join Date: Jan 2010
Default

Hej Olle här,
51år från Varberg (Bua) har skruvat heli i två år. Har inte flugit så mycket men en hel del kraschar har det blivit. Just nu flyger jag en CopterX 450SE V2 med Flymentor. Helt otroligt stabilt. Ska nog kunna få till manöverana med denna. Har en Align 500 i låda för vinterns projekt.
Radio Futaba EX6 2,4mHz
Walkera CB100
Walkera 200d1
HK250
CopterX 450
Align 500

Kul att se att man inte är ensam i Sverige!
O-tec is offline        Reply With Quote Quick reply to this message
Old 11-27-2011, 09:04 AM   #80 (permalink)
Registered Users
 
Posts: 4,264
 

Join Date: Aug 2009
Default

Roger här
Bor i Bergen i Norge men kommer från Skellefteå och är väldigt glad min kompis David ( rubinrc ) fick mig att börja på detta fin hobby
__________________
| Kraken 700 : Neo | Atom 6HV : Evo | Raw 580 : Neo | vbct |
ragge1 is offline        Reply With Quote Quick reply to this message
Reply




Quick Reply
Message:
Options

Register Now

In order to be able to post messages on the HeliFreak forums, you must first register.
Please enter your desired user name, your REAL and WORKING email address and other required details in the form below.
User Name:
Password
Please enter a password for your user account. Note that passwords are case-sensitive.
Password:
Confirm Password:
Email Address
Please enter a valid email address for yourself. Use a real email address or you will not be granted access to the site. Thank you.
Email Address:
Location
Where do you live? ie: Country, State, City or General Geographic Location please.
Name and Lastname
Enter name and last name here. (This information is not shown to the general public. Optional)
Helicopter #1
Enter Helicopter #1 type and equipment.
Helicopter #2
Enter Helicopter #2 type and equipment.
Helicopter #3
Enter Helicopter #3 type and equipment.
Helicopter #4
Enter Helicopter #4 type and equipment.

Log-in


Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may post new threads
You may post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Trackbacks are On
Pingbacks are On
Refbacks are On




Copyright © Website Acquisitions Inc. All rights reserved.
vBulletin Security provided by vBSecurity v2.2.2 (Pro) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.

SEO by vBSEO 3.6.1