Fun, Learning, Friendship and Mutual Respect START  HERE

Unregistered
Go Back   HeliFreak > R/C Helicopters > International Helicopter Support Forums > Netherlands/Belgium/South Africa

Netherlands/Belgium/South Africa Netherlands/Belgium/South Africa speaking Forum

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 01-18-2014, 04:42 AM   #1
AlexVanDruten
Registered Users

Default Hulp met EC-135 body

Wie heeft er advies?
Ik heb een CopterX 450Pro V3 met een scale body van een EC-135. De body is voor een 450 model, maar als ik hem monteer zoals het zou moeten zit mijn frame veel te ver naar achter om de staartrotor op de juiste plaats te krijgen en moet ik voor mijn anti-rotationbracket een flink stuk uit de body zagen. Omdat het frame zo ver naar achteren moet, is de balans voor-achter ook weg. Om dit te compenseren moet ik de accu los van het frame halen en met wat geknutsel in de neus van de body vastzetten.

Nu schijnt het zo te zijn dat je de TT-tailboom van een 500 model kunt gebruiken, zodat je het frame wel op zijn normale plaats kunt zetten.
Heeft iemand hier ervaring mee? Past die 500 tailboom gewoon in het frame en staartrotor?

Alex
AlexVanDruten is offline        Reply With Quote
Old 02-01-2014, 02:09 AM   #2
Sirolf
Registered Users

Wat is een flink stuk?

Er zijn langere staartbuizen te krijgen met torque tube.
En ik verwacht dat een 500 buis echt niet gaat passen.
Sirolf is offline        Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules